czwartek, 13 lutego 2014

Warsztaty wokół historii sukienek



W ostatnią sobotę w małej wiosce Czarnocin niedaleko Szczecina spotkały się dwa pokolenia mieszkanek Stepnicy. Punktualnie o 15:00 wszyscy pojawili się w siedzibie stowarzyszenia Centrum Edukacji Nieformalnej. Przy rozpalonym kominku, gorącej herbacie i specjałach regionalnych seniorki oraz młode dziewczyny rozmawiały o historii sukienek. 



Jak mamy opowiedzieć? Od czego zacząć? Na wszystkie pytania odpowiadała animatorka z Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, która poprowadziła krótki warsztat dziennikarski. Każda z uczestniczek pytała swoją sąsiadkę  o wybraną rzecz z jej garderoby.  Spotkanie mogłoby trwać do wieczora, ale przed nami była jeszcze najważniejsza jego część: wysłuchanie opowieści oraz sfotografowanie sukienek.  


Wszystkie historie były bardzo osobiste wśród wielu wesołych opowieści, nie zabrakło tych wzruszających, mocnych, głęboko zapadających w pamięć. Sukienka był pretekstem do podróży w głąb osobistych doświadczeń. Niektóre były związane z życiem prywatnym inne opowiadały o codzienności stepnickich kobiet – Moją sukienkę zaprojektowałam razem z babcią. Jest, to bardzo ważna rzecz w mojej szafie, nigdy jej nie wyrzucę. Od razu jak zaczęłam opowiadać wspomnienia wróciły… Rok po moim ślubie babcia zmarła. Czasem przymierzam, patrzę na siebie, jest ten uśmiech na twarzy i widok babci, która mnie w niej widziała i mówiła, że jestem księżniczką- opowiadała Kinga.

Zgromadzone podczas spotkania zdjęcia oraz historie zostaną wykorzystane do zrobienia wystawy fotografii. 

 Zdjęcia: I.Łachacz i M. Jabłoński

0 komentarze:

Prześlij komentarz