Crowdfunding wykorzystywany jest przez początkujących przedsiębiorców,
organizacje pozarządowe i indywidualne osoby
- nie ma żadnych ograniczeń co do celu, na jaki decydujemy się zbierać
fundusze - od zakupu klimatyzatora dla starszej sąsiadki w czasie upalnego lata
w Teksasie, stworzenie nowej aplikacji na smartfona po projekty społeczne,
kulturalne i artystyczne. Wystarczy tylko przekonać potencjalnych darczyńców,
że jest to projekt wart ich dotacji.
Bardzo często, oprócz samej chęci wsparcia, tym co przekonuje do
dofinansowania kampani crowdfundingowej (taką nazwę nosi bowiem pojedyncza
próba zebrania środków na dany cel) są “fanty” - rzeczowe lub elektroniczne
gadżety, które wspierający otrzymuje po dokonaniu wpłaty. Ich charakter,
wartość, różni się w zależności od wielkości wpłaty.
Tak jak zostało wspomniane, nie ma ograniczeń, również wiekowych, w crowdfundingu - każda osoba, która potrzebuje środków finansowych na realizację swojego działania może stworzyć i prowadzić własną kampanię. Nie dziwi więc fakt, iż amerykańscy seniorzy wzięli sprawy w swoje ręce i z sukcesami korzystają z tego narzędzia. Na najbardziej popularnych platformach do crowfundingu (kickstarter.com, indiegogo.com, rockethub.com - dostępnych w języku angielskim), można znaleźć wiele zakończonych i trwających kampanii prowadzonych przez i dla osób starszych.
Ciekawą kampanię prowadzi w Stanach Zjednoczonych m.in. organizacja o nazwie Fundusz na rzecz Starzenia się w Nowym Jorku (The Aging in New York Fund), której celem jest polepszanie jakości życia osób starszych w tym mieście. Organizacja stworzyła wydarzenie “Uczcijmy Naszych Seniorów - Spacer Poprzez Czas" - międzypokoleniowy spacer i warsztaty plenerowe w jednym z największych parków na Brooklynie, w czasie którego celebruje się pamięć o najstarszych mieszkańcach Wielkiego Jabłka (Wielkie Jabłko „Big Apple” to przydomek jaki zdobył Nowy Jork w latach 20-tych XX i który, od tamtej pory, cieszy się wielkim powodzeniem). By wesprzeć inicjatywę, uczestnicy mogą zalogować się na stronie wydarzenia (celebrateseniors.kintera.org) i przekazać dotacje, a co najważniejsze - wysłać informację o wydarzeniu i możliwości wsparcia jej finansowo do swoich rodzin, przyjaciół, znajomych, współpracowników - jednym słowem do “tłumu" bliskich, którymi się otaczają. Polskie portale, na których można rozpocząć swoją kampanię to: polakpotrafi.pl, beesfund.com, wspieramkulture.pl. I tak gromadzone są już tam środki na wydanie wspomnień o ukochanej babci, walczącej w Powstaniu Warszawskim, umeblowanie małej biblioteki sąsiedzkiej czy festival piosenki retro. Następny może być Twój!
Tak jak zostało wspomniane, nie ma ograniczeń, również wiekowych, w crowdfundingu - każda osoba, która potrzebuje środków finansowych na realizację swojego działania może stworzyć i prowadzić własną kampanię. Nie dziwi więc fakt, iż amerykańscy seniorzy wzięli sprawy w swoje ręce i z sukcesami korzystają z tego narzędzia. Na najbardziej popularnych platformach do crowfundingu (kickstarter.com, indiegogo.com, rockethub.com - dostępnych w języku angielskim), można znaleźć wiele zakończonych i trwających kampanii prowadzonych przez i dla osób starszych.
Ciekawą kampanię prowadzi w Stanach Zjednoczonych m.in. organizacja o nazwie Fundusz na rzecz Starzenia się w Nowym Jorku (The Aging in New York Fund), której celem jest polepszanie jakości życia osób starszych w tym mieście. Organizacja stworzyła wydarzenie “Uczcijmy Naszych Seniorów - Spacer Poprzez Czas" - międzypokoleniowy spacer i warsztaty plenerowe w jednym z największych parków na Brooklynie, w czasie którego celebruje się pamięć o najstarszych mieszkańcach Wielkiego Jabłka (Wielkie Jabłko „Big Apple” to przydomek jaki zdobył Nowy Jork w latach 20-tych XX i który, od tamtej pory, cieszy się wielkim powodzeniem). By wesprzeć inicjatywę, uczestnicy mogą zalogować się na stronie wydarzenia (celebrateseniors.kintera.org) i przekazać dotacje, a co najważniejsze - wysłać informację o wydarzeniu i możliwości wsparcia jej finansowo do swoich rodzin, przyjaciół, znajomych, współpracowników - jednym słowem do “tłumu" bliskich, którymi się otaczają. Polskie portale, na których można rozpocząć swoją kampanię to: polakpotrafi.pl, beesfund.com, wspieramkulture.pl. I tak gromadzone są już tam środki na wydanie wspomnień o ukochanej babci, walczącej w Powstaniu Warszawskim, umeblowanie małej biblioteki sąsiedzkiej czy festival piosenki retro. Następny może być Twój!
strona organizacji:
http://www.anyf.org/
Autorka tekstu: Marta Pawlaczek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz